20. märts - Andreas W - "Gatlingi kuulipilduja"


Andreas W esseekogumik, ilmunud mingis hüpoteetilises "JI" ehk Jumalike Ilmutuste sarjas - a'la Kivisildnik, Rooste jne. Alguses sattus mulle pihku mingi prinditud versioon tekstist "boreaalne platoo", kus mõni asi puudutas kohe alguses, aga tõeliselt vaimustusse pani mind alles kolmas või neljas lugemine, kui olla ennast tema stiilist ja terminoloogiast läbi närinud, teksti endaomaks teinud. Ja seejäerl sai ka kogumik ise võetud ning palju muudki leitud. Toon siin üksikud katked enda lemmikutest, tegelikult on eraldiseisvaid esseid läbi aastate siin raamatus lausa 24.

üksinduse kultuur
"on mõned asjad, mida ma ei taha. näiteks. suured tuimad üldistused, lamedus, mida disainitakse väärtuseks, karjainstinkti esitamine vaimsusena. eestlastel on üks asi, mida võib pidada kõige selle koondkujuks - see on laulupidu." 

"ma ei taha, et minu rahva aastatuhandete-pikkust üksinduse kultuuri seostatatks sellise ajutise veidrusega."

boreaalne platoo
"kui ma mõtlen endast kui eestlasest, ei ole mul kultuuriajalugu. närused mõnedsajad aastad saksa ja vene laenu peal elamist. väike edasipüüdlik agraar-provintslik maa. kogu siinne kultuur on raske kompressiooni all, et suure maailmakultuuriga ometigi, kasvõi kuidagi sünkrooni jõuda. alalhoidlik klammerdumine kirjasõna tõeväärtuslikkusesse. tuim korralikkuseihalus. see jalg mis adra taga käib etc. bullshit."

"roots, bloody roots. valge inimese kultuur in tema kõrval nagu lärmav ja laamendav teismeline. mis eriline asi on kaks ja pool tuhat aastat, nagu vanadel kreeklastel näiteks? handi jänesekõrvade peegeornament oli kuvu peal juba 6000 aastat tagasi ja on siiamaani kultuuris alles [noh, sellesse näitesse ei maksa klammerduda]."

"katsuge kujutleda kultuuri, mis on põhiolemuselt loov kultuur, mitte säilitav kultuur."

Tetraeeder
"kui ma liigun ajas nagu poris, siis ma tahan teada, miks. kui jumalad arvavad, et ma ei kannataks koormust välja, siis nad eksivad"

"inimene kui liik on mõtleva mateeria jõhker ja toores raiskamine."

"selle asemel küsivad nad, kust saaks odavama hinnaga osta kotti kartuleid või kas naabrimehele ei peaks mitte molli andma, sest ta vaatas eile mankale liiga pikalt järele."

koguja: linna vari langeb näole
"ma hindan ilu enam kui kasulikkust."

"õelus kui inimkultuuripõhiprintsiip. tore koht elamiseks. aga ausõna, ega see mind ei üllata küll."

mängurikkuja õhturahu
"on võimatu üheaegselt võtta vastu kõik dasein´i nõudmised ja lasta kohvil ja sarvesaial õhtuks hea maitsta. karta olematust, aga hambaarsti enamgi veel. olla teadvus, kel on püksid jalas ja kes räägib telefoniga."

"inimene on midagi olemuslikult tobedat."


a4
"mul on tõsiselt hea meel, et sina, juanita, projekte ei kirjuta. sinuga saab veel normaalses keeles rääkida ja kui vaja on, saab jõe ääres jalutades minna imeliku asja juurde ja näidata näpuga ja öelda : see, ja sa saad kohe aru, mida ma mõtlen, ilma et ma peaks seda sulle esitama kolmel a4-l lahtikirjutatult ja kasutama sõna innovaatiline kontseptsioon.

cryptonomicon

"ja ometi on ainus asi, mida ma tegelikult tahan, kasvõi natukenegi aru saada, mis kurat siin ometi toimub kõige laiemas plaanis : universum, tekstilääts, mälu tühjaksvoolavad registrid, lõppematu kurbus ja kuumus, la présence n'est jamais présente."

No comments:

Post a Comment