5. september – Uno Schultz – „Läänemere luiged“

 
Alustan vist taas pisikest luuleperioodi. Esimesena jäi mulle kätte "Läänemere luiged". Tegemist on 2005. aasta koguga, kus leiab praeguse aja kohta kuidagi rahustavalt palju lihtsust. Tõsi, sõnade- ja riimikasutus(kasutamatus) ning nii mitmedki muud aspektid on täiesti tüüpilised, praegusele põlvkonnale omased. Kuid siiski on midagi teisiti, tegevuskohad on teised ja mõtlejad küpsemad. Ahjaa, ja kaks luuletust on tõlgitud ka võru keelde (Mariko Fasteri poolt).

Näiteid: 
kui ma neist majadest mööda käin
väikelinn kummitab
kohvipoe udusest valgusest tekkinud
kiusatus
väikesed aknad

ma otsin sind värvitud akende kutsest
pehkind värvivabust
tagahoovilosudest
sügisest
väikekodanlikkudest aedadest
tänaval tuikava küttehaju keskelt
jõe kallatelt kullasest pargist

sa tuled nii paljudes
paljudes mulle vastu

-

Tunded

õhtuti on tunded vanad
hommikul tunded on uued
õhtul embame sala
hommikul lahkume tuulde

õhtul paneme valmis
hommikul võtame kaasa
õhtul ei ole mahti
hommikut kätte saada

-

Talu tee

Ilm külmake
kollane päikene
tuulele tee on valla
siin üksik talu vireleb
tema tee on läinud alla

luugid kinni
lauad risti
pilvest kisub kiude alla
põrandavärvi tuul

üksik kastan kaksik laut
õhus välkund püssi raud
minuni ei ulatu
ükski pilveniit

taevas mõra
paistab pole
talu hõõguv pliit
õdus olek
tuul on vahe
mina olen siin

No comments:

Post a Comment